BESÖK I STADEN (resten av veckan)

Lite småtorftligt på bloggfronten igen; I KNOW! Vi har bara haft fullt upp mest hela tiden!
Här är i alla fall lite updates:

Friday:
Efter att ha tagit en sovmorgon drog vi till B-lyn (tha hood) och kollade läget och handlade skor och taco-ingredienser. Påväg hem rekade vi lite på lexington ave och sprang på en I.D Bare Essentuals bil där vi blev sminkade. Det är bra grejjer det där men vi föredrar att vara lite brunare i fejjan!
Sen kom J hit och vi hade en girls night in med tacos, ubergod fruktsallad, snicksnack och förstås SATC innan läggdags!

Saturday:
Vi började dagen med en frulle på nåt diner på första avenyn innan vi gick till lilla söta I.D butiken på 67th och 3rd och blev sminkade igen. Jag fick värsta partysminket på ögonen som sparades till kvällen! köpte dock bara en faux tan som används flitigt då solen bestämt sig för att utebli på sistone.
Efter mycket tjat från Sandras sida blev det Times Sqare där vi efter mycket tjat från min sida käkade på Hard Rock Café (love...). En burger och mycket ketchup senare och det blev bio och Kick Ass. Introducerade även Sandra för Coldstone och världens godaste glass, Sandra instämmer! Founders Favorite 4-ever
Hem och fixa iordning oss. Sandra lärde sig locka med min nya locktång = partyburr!
Sen drog vi till Hudson Terrace runt midnatt. Bestämde oss för att dra vidare så vi hann med en tur till Greenhouse och Tenjune också.
4.30 am stod vi och försökte haila en cab nånstans downtown utan vidare resultat... Inte ens de skönaste av klackskor är sköna att gå i när man måste gå 6 avenyer till närmsta subway...
Det var oerhört nära att vi kikade in på Hog and Heifers (Coyote Ugly baren) där inpå småtimmarna, men vi insåg att sömn stod överst på önskelistanoch inte bardisk-dans...

Sunday:
När man inte möter John Blund förän 6am nångång är det en självklarhet att sova till noon, viket vi självklart gjorde...
Senare drog vi ner till The Seaport och gick genast till Pier 17 och köpte kaffe/Smoothie för att bli oss själva igen, vilket visade sig vara en smärre omöjlighet denna dagen. Kvällen resulterade i en tur till Food Emporium där det plcokades ihop sallad och blåbärsmuffins innan vi kollade färdigt på andra säsongen av Sex And The city.

Monday, Today:
Sandras sista dag in the city och min sista semesterdag. Sandra har tjatat hål i huvudet på mig att hon vill gå på Tim Burtons exhibition på MoMA och äntligen gav jag med mig. Självklart så var utställningen slutsåld för dagen (ledsen sandra)
Istället mötte vi upp J på FIKA (svenskt café på 58th street) för en fika :)
Sen drog Sandra med mig till TS igen (shiiiiit) för hon ville till Virgin Megastone som dock hade stängt igen. Så det blev en sväng runt i SoHo istället där jag fann min blivande coctailväska på Guess <3
Kom precis hem från en iced CM på närmsta Starbuckset här på UES. Så här sitter vi jag och min kära vän med varsin dator och är allmänt osociala mot varann, men vad gör man inte för er därhemma? puss






frullen


Sandra payade 1 dollar för att ta kort med svampbobs kompis (hallååå det är ju inte ens bob himself)


hard rock




Ketchup


Glass i stora lass!


Glass är bio snackset


Sandra smyger sig på mig i subwayen






Sandras lockkonster




Dagen efter


Någon är djupt försjunken i sin peach/mango/banana smoothie


En annan är djupt försjunken i sitt blaskiblask


FIka


En annan hade tagit på sig brillorna för att se sådär extra interlektuell ut när man skulle på museum och allt. Men icke! det blev inget med det!



Kommentarer
Postat av: sandy

jag dör! det bästa av blogginlägg och ingen kommentar :O så här får du en hihi

2010-04-22 @ 08:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0