MONDAY RAINY MONDAY

Så har det varit måndag igen, första dagen på en ny vecka så att säga!
Började veckan med att vara ledig, kan dock ha varit den gråaste dagen i New Yorks historia om jag får lov att säga det.

Bestämde redan i helgen att min lediga dag skulle gå i multitaskingens tecken. Dvs kombinera två saker som jag gillar för att spara tid (som en äkta manhattan kvinna, ja ni ser)
Vad passar bättre än att mixa workout och shopping? Tog på mig regntäta jackan och sköna kängorna, satte ipoden på högsta volym (tro mig jag har sjuuuuukt bra musik i den just nu) och traskade neråt till SoHo längs fifth avenue. Det är en rejäl promenix må jag säga, i runda slängar 80 gator kanske.
Att powerwalka längs fifth kanske inte är att föredra på grund av alla turre-turister, men eftersom jag var uppe med tuppen och redan ute vid 9 am lyste de med sig frånvaro :) hade himla flyt med trafikljusen också (och när det inte var "white man" smet jag över ändå för jag gick snabbare än bilarna med mitt flow hahaha)

Väl nere i de lite mer hippa kvarteren inhandlade jag Guess väskan som jag och Sandra spanade in förra veckan. Var inte så modig att jag vågade ta den färggranna varianten utan safeade och körde på black.
Sen skulle resten av lönen spenderas!! 2 par skor och en sjysst väst blev det.

Efter att ha multitaskat så himla mycket hade jag flera timmar att slå och vad passar inte bättre än lite bio på eftermiddagen? Det blev The Backup Plan och Losers (som jag plankade in på, det är det bästa med bio i usa; när du har visat din biljett och kommit upp bland biosalongerna kan du gå på vilken film som helst)
Det sistnämnde bättre än den första jag menar såna dära cheesy kärleksfilmer överlåter jag till Anna eller nån annan. Den var dock inspelad i NYC och jag gick igenom marknaden där JLo möter sin man 2 gånger idag.
Film nummer 2 var inte lika långtråkig, lite action är aldrig helt fel!
Jag har efter en tid härborta blivit en större filmnörd än Sandra herself. Jag menar vi hade svårt att välja film när hon var här för jag hade typ sett alla. En riktig bio-junkie är vad jag blivit! Men vad kan jag säga; jag har ingen TV!

Påväg hem struntade jag i fifth och tog park avenue istället. Regnet öste bokstavligen ner och jag har missat det där med Hunter stövlar. När jag korsade gatan blev min Guess påse helt plötsligt mycket lättare än förut och när jag tittar över axeln liggen den där, min nyinköpta kära väska i en vattenpöl på park avenue. Mina känslor i den stunden är nog att jämföra med en mors vars barn håller på och drunknar...Jag räddade den dock i sista stund!

Kvällen spenderades på Starbucks med en varm chai för ovanlighetens skull där jag satt ett bra tag och skrev brev till nära och kära!

Det vankas jobb imorn som vanligt mellan 07:30 - 08:15 och sen skype-dejt med mamii eller om nån annan är inne? är ni?
Vilket innebär att jag ska sova nu (men först kvällsritualen: ett SATC avsnitt! eller två...)

Det var nog det längsta inlägget i min sk blogghistoria, måste vara för att jag är helt inne i skrivandet efter allt brevskrivande förut. Plus att det säkert är jättekul att läsa när man är 85 år och sitter på hemmet!




det var så disigt att man inte ens kunde se hela ESB (som inte ens är den högsta byggnaden i NYC)


Flatiron-här brukar krylla av folk


Firefighters


Panik på skofronten just nu och här är inte ens stövlar och vinterkängor med!
Nåt säger mig att min skogarderob kommer bli än mer eftertraktad väl hemma (om det går att få hem dem förstås) Som tur delar jag endast storlek med anna och annasofia så det är bara att ta för er--


Skulle köpt den vänstra-fegade och tog den högra! byta?

Kommentarer
Postat av: sandra

högra kommer hålla längre. snygg! köpte du de höga bruna skorna!? :*

2010-04-27 @ 06:32:19
Postat av: annasofia

jag är nöjd! send 'em over! jag gillar den svara guess väskan, sjukt snygg!

2010-04-28 @ 18:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0