KICKASS

Jag som trodde att dessa två dagarna skulle bli de värsta i världshistorien. Ack så fel jag hade!
Började med att jag åkte tidigt till college igår för att göra buyback på mina böcker och jag fick dubbelt så mycket som väntat. ka-tjing!
Sen så gick jag och träffade studievägledaren för jag hade noll koll hur det funkar med betyg och sånt. Väl där så fick jag mig en ordentlig genomgång i still med "din utbildning är den enda ingen kan ta ifrån dig" vilket förvisso är sant men jag blev lite smårädd... Hon tyckte definitivt att jag skulle fortsätta studera här i staterna och att nåt annat inte var ett alternativ. Gärna sa jag men inte gärna studieskulder på 2 miljoner. Då kom nog det bästa rådet jag fått på länge FÖRSÖK! det kostar bara av din tid. Varför inte slå på stort - kontaka ivy-league skolorna när du är i farten. Har fått en hel del svar från diverse skolor angående stipendium och sånt. Vi får se vad som händer.
Min första final - en muntlig presentation på 30 minuter gick jävligt bra om jag får säga det själv, jag pratade så mycket att jag blev helt torr i munnen! Jag fick ett A i hela kursen.
Igår hade jag ett skriftligt prov på hela den andra kursen på 3 timmar som jag har pluggat en massa inför. Jag var färdig först efter 35 minuter för jag hade lyckats memorera allt utantill och skrev hela meningar precis som jag lärt mig. Kan vara mitt fotografiska minne som återvänt. Vet inte mitt betyg än i kursen. Kan bli allt mellan B, B+ och A. Vi får väl se. Jag fick en klubba av min professor för att jag var så kvick!
Nu är min collegetid över. Jag känner mig lättad men ändå tom. Nu kommer jag bli stupid! looking forward to almost a year of stupidness though. You only live once!

Kommentarer
Postat av: elin

fan vad grym du är, jag hade aldrig pallat! hahah :)

men du skriv fler inlägg, sjukt bra blogg!

2010-12-18 @ 19:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0