SATURDAY

Situationen känns välbekant. Sitter och råpluggar inför mina finals nästa vecka och lyssnar på Spotify.
Har inte Spotify på min Macbook än så sitter med min gamla pc, vilket kunde gå bättre. Erkänner att jag är något mac-handikappad.
Annars så är det julfeelings nonstop som gäller. Stora fina granen är uppe, adventsljusstakarna lyser (folk tror att vi är judar men skitsamma), nynnar "oh what fun it is to ride in a one horse open sleigh" och inser att jag inte kan bjällerklang. Vi har sträckkollat på gamla julkalendrar, nostalgi! Pettson och Findus från tidigt nittotal och Pelle Svanslös anno 1997. Kan det bli bättre?
Har även bakat lussebullar idag...första gången i mitt liv jag misslyckades med nåt så simpelt. Jag skyller på Amerika som varken har jäst eller kesella. Fick sitta länge och konvertera om alla mått till oz och cups när jag äntligen hittade ett recept utan kesella eller vanlig jäst! duktigt!
Att hitta de vanliga ingredienserna är inte heller en barnlek. Smör finns i stort sett inte utan bara en massa fejk saker såsom "I can't believe it's not butter!" hur kan man döpa nåt till det???
Klaga inte att saffranet är dyrt hemma. Här payade vi (inte jag som tur är) 17 dollar för 0.01 oz saffron threads (ca 4 g). Tydligen var det inte ens tillräckligt med facit i hand...
Nå åter till resultatet. Degen som snarare kunde jämföras med trolldeg/play doh jäste inte en millimeter vilket resulterade i små, stenhårda - ja små stenar med russin i!
Så vad nu göra med 50 lussekatter?
1. tvångsmata Kajsa med dem som kommer imorn. Stackarn får inte fira jul för hon bor i en judisk familj - nit!
2. ta med dem till klassavslutningen på onsdag och säga att det är en svensk delikatess
Haha föresten så hade alla med sig mat och fika till de andra klassen nu i torsdags vilken var en upplevelse. Det var matkoma på hela bunten. Ändå blev 9/10 av maten kvar.
En tjej hade bakat 60 cupcakes, en kille hade med sig en hel plåt med porkchops som han hade burit med sig hela dagen i skolan, ew. Jag hade med mig daimtårta från IKEA som ingen åt och insåg snabbt hur snål min lilla paj såg ut omringad av stora american apple pies. menmen
Min favorit karaktär i klassen (han som även är listad som terrorist ni vet) höll en vackert tal något i stil med:
"here's to staying single, seeing double and sleeping triple.." ja ni ser.
varpå hans vän slår han på öh okänt ställe och han skriver "aooooo damn my babymaker!!!!" "btw folks, I have weed for everyone afterwars...."
Tyvärr var jag tvungen att skynda hem. Kommer sakna den killen.
Nu åter till skolarbetet! helt insane vill jag lova. 30 minuters muntlig presentation på onsdag och final test på torsdag. Nämde jag att hela mina betyg hänger på just de 2 sakerna.
CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0