IPOD

Igår drog jag och Lily till Apple Storen på fifth för typ 100e gången för att kolla läget och köpa en ipod till mig då min video så lägligt gick sönder 2 dagar innan jag åkte hit. Menmen efter 3,5 år är väl det ganska förståeligt...
Det stod mellan en classic och en touch, men i slutändan blev det en nano hmm den har bara 16 gig men är liten, och smidig med kamera och stegräknare. Känns lite som jag bytt ner mig med det ska nog bli bra.
Inte jättemycket billigare än hemma i Sverige, men fick dock 10% rabatt då jag lämnade min gamla till recycling.
Den slugiltiga frågan var vilken färg det skulle investeras i, röd eller rosa? tycker att jag borde få vuxenpoäng för att jag tog en silver. Det kommer matcha fint med min macbook air som snart ska inhandlas :)

Efter en lång visit på Apple Store drog vi till Whole Foods vid Columbus Circle för att käka. Vi plockade ihop 2 mumsiga boxar med diverse grönsaker, kostiga bär och nötter och röror. Provade lite tofu också, fyfaaaan vad äckligt! tur att man inte är veg längre så man slipper sån skit!
Kvällen avslutades med en dubbeldejt med Ben och Jerry!

Idag är jag off och tänkte att jag borde spendera lite pengar (vilket jag gjort)
Ett spontanbesök på I.D för att köpa nåt jag egentligen inte behöver. Det var inte rusningstid så jag fick en sminkning, så jag sitter här finfin i ögonskugga och allt haha jag och ögonskugga woooow
Där fick jag dagens språkkommentar: aaaaaw I loooooove you accent, where are you from? fuck you

Sedan blev det lite mer shopping här på UES, ska inte skriva hur mycket jag shoppar för det är bara sjukt. Är i alla fall stolt över att jag kom över ett par Levi's jeans på Urban Outfitters för bara 29.99$
Det är överlag billigare här än hemma. Till och med H&M som är typ 30% billigare här, men hej det hjälper inte mig!



My new B-friend!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0