FYRA NYANSER AV ROSA

Idag var det kanonväder här på Manhattan. Jag grabbade filten och drog snabbt ut till East Green med min nya bok (chasing harry winston) för att 45 minuter senare dra hem lika snabbt som jag kom! In och sätta på air conditionen i mitt rum och jag var i himlen!

Grejen med New York är att när det blir varmt så kokar hela stället. Asfalt, betong, vindstilla ja ni märker; inte direkt stället man vill vara på när det är hett! Inte konstigt att alla flyr stan på somrarna... Trodde aldrig att jag skulle medge detta men det ska bli SKÖNT att lämna staden över sommaren och kunna dyka i poolen när man vill!

Efter att ha haft lite down time här inne gjorde jag ett nytt försök att gå ut. Jag var precis redo att vända på klacken och gå tillbaks till min svala oas när jag såg att Smoothie-bilen stog parkeras på 72nd & 5th! Det räddade min eftermiddag må jag säga! Med lätta steg och en mango/peach smoothie i näven tog jag mig ända bort till Cedar Hill där jag bara låg i skuggan och njöt av dagen till den fina musiken som kom från Metropolitan Museum Of Art.
Trots skugga och solskyddsfaktor blev det mycket färg på min bleka kropp (mestadels rosa) jag menar armarna och benen var ju hyffsat gräddade efter allt tidigare häng i parken. Men magen och ryggen, shit de har inte sett solens ljus sen i mars och det är inget bus/spray tan/solarium här inte! Oerhört skönt att slippa solhysterin på hemmaplan och bara njuta istället.

Sedan var det snabbt iväg till NYSC och mitt favvopass Jump It. Trots att det första jag fick höra när jag kom in i salen var: wow du är tillbaka, du måste vara en riktig fighter!
Idag gick det jävligt bra ska jag be om att få medge, var faktiskt last one standing och det är inte illa!
(inte så konstigt heller eftersom hälften lämnar passet innen det slutar)

Skulle egentligen hem till J en sväng ikväll men jag orkade inte. Blev till att beställa hem veggo burritos istället!
Är det inte skönt att lyfta luren och 15 minuter senare få maten till dörren? gööött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0