YOSEMITE

Efter att ha varit på planetens varmaste ställe var det dags att dra sig uppåt bergen och Yosemite National Park. Tanken var att vi skulle ta Tigoa Passet, men i sista stund stängde de vägen pga snöstorm och rockslides, så det blev till att åka runt hela bergskedjan vilket tog en hel dag!!
Väl framme i Yosemite så var det så jävla kallt, vilken omställning! Kalifornien är inte bara sol och värme ska jag säga er! Inte nog med att jag fick springa in på en mack och köpa riktiga feta hajkarstrumpor för 20 dollar, jag fick bokstavligt talat ta på mig alla kläder!!! (Strumpbyxor, leggings, jeans, gympabrallor, fodrade pyjamasbyxor och ungefär lika många lager på överkroppen, bild finns)
Det kryllar även av björnar så allt var tvunget att tas bort när det mörknade (tandkräm, tuggummi, schampoo som luktar sött ja allt fick låsas in i björnsäkra boxar)
det var inte enbart en hemsk upplevelse då Yosemite var så sjukt vackert! riktigt sagoställe och en av favoriterna helt klart
Vi skulle egentligen klättrat/bestigit Half Dome vilket hade varit awesome, men pga vädret blidde det inget tyvärr...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag saknar dig med, MASSOR! Men jag har det bra här hemma, men det är faktiskt en jävligt konstig känsla att jag inte ska tillbaka till NY på ett tag, just nu känns det som att jag är på besök...

Och SHIIIIT vad duktig du är som fick full pott på provet. Så himla duktig!! :D



Vi får höras snart, PUSS!!

2010-11-08 @ 21:10:39
URL: http://jowssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0