PLUGG HYSTERI!

Sorry att jag är så seg men jag har pluggat sönder varenda minut sen jag kom hem känns det som!! har gjort 3 online prov på en dag som jag vanligtvis brukar lägga en veckas pluggande på var...det gick över förväntan men ändå crappy!

Sitter just nu och skriver en typ av uppsats på gud vet hur många sidor. om vad? jo Sverige hahaha! försöker väva in allt jag lärt mig på kursen i uppsatsen vilket är fett jobbigt men det är kul att skriva om Sverige för vi svenskar är så himla uppenbara och stereotyperna lever! haha kolla bara in detta utdrag jag hittade i en engelsk bok;

SWEDISH STEREOTYPES

Women

The stereotype Swedish woman is blonde, tall, beautiful, opinionated and speaks three languages. Her aesthetic sense is strong and her attitude to sex is accommodating. While she is single, she travels the world and once married she invariably has a career and earns her own money.

Men

The average Swedish man can be described as shy, taciturn, sentimental, submissive, principled and reliable. It’s simply the sort of male companion the Swedish woman wants the father of her children to be like. He is Mr. Fixit and knows a little about everything-whether it is how to push a pram or change a baby. He is happiest at work or at the country cottage, which he is constantly rebuilding. The Swedish man is basically a loner.


Sverige är även med marginal det mest feminina landet i hela världen (har inget med feminism att göra) tänk på det nästa gång ni klagar tjejer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0