COLLEGE UPDATE

Här kommer en liten uppdatering efter mina två första dagar på college.
Kan ju säga att jag utöver lektionstid kommer behöva lägga cirka 30 h i veckan på studierna...och ändå läser jag bara 6 credits!
I min ena kurs ska jag läsa cirka 100 sidor i bok plus 2+3 artiklar (här snackar vi 50 sidors artiklar) i veckan plus att man ska göra en test varje vecka bestående av frågor plus en uppsats. Utöver detta tillkommer det redovisningar och de vanliga proven och uppsatserna.
Den andra kursen kräver läsning och förståelse av 2 kapitel varje vecka och och i denna kursen är det sjuuuuukt mycket inlämningar, redovisningar, prov, analyser, grupparbeten etc etc
Just nu är jag mer eller mindre i chocktillstånd hurvida jag kommer palla det här eller inte.
En del av mig vill bara sätta den här terminen medan en annan säger in-i-väggen-varning
Med tanke på alla tusentals kronor jag betalat för detta lilla äventyr tänker jag iaf lägga manken till!
Klasserna vekar iaf superintressanta och professorerna är väldigt seriösa och proffesionella (ingen flum-onsdal, eller sövande-sten här inte)
Klasskamraterna är en salig blandning av stereotyper till tusen.
Allt ifrån jag-är-en-45 åring morsa-vars-barn-har-flyttat-hemifrån-och-jag-vill-satsa-på-college-igen till min favorit: terroristen!
Jo det är faktiskt sant, det går en terrorist i min klass som tom 2016 är med på den där terroristlistan.
han hade tydligen varit väldigt wasted och råkat ha med sig en massa vapen på red eyen från LA till NYC, shit happens och han hamnade i finkan and the rest is history!
Nu ska jag iaf fortsätta plugga, har läst hela dagen och hunnit ungefär 1/8 av veckans arbete, varningsklockorna börjar redan ringa....
Imorn ska jag åka och köpa ytterligare en bok som går loss på 180 dollar! yey!
Förresten så älskar alla min accent! det värmer i den 40 gradiga värmen!
Så till sist vill jag bara säga att jag behöver ert stöd i tuffa tider som dessa! PUSS

Kommentarer
Postat av: OJALA

hahaha låter förträffligt det där med college :D lycka till !

2010-09-13 @ 01:12:32
URL: http://olgasdaily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0