END OF WEEKEND

Haft en nice helg med Kajsa-bajsa. Vi skulle spara pengar men gick och åt trerätters. Äkta amerikans thank-god-it's-saturday-stil. annars har det bara snicksnackas och lästs heta surfmagasin på barnes and noble.
Kollade lite smått på valvakan, var väl ganska förutspått hur det skulle te sig. Synd bara att sd kom in i riksdagen.
Vi läser sjukt mycket om mass medias påverkan på människor vs opionsledare och familjemedlemmars inflytande...
Alla undersökningar vi lär oss om visar uteslutande att de som ägnar mest tid åt att följa valet via media är de som är least likely att ändra sin åsikt eftersom de redan har en stark åsikt från början.
Medan de som är okunnika och oinsatta med störta sannolikhet inte vänder sig till media utan till familj och vänner...
Det säger ju mer om Sverige än nåt annat land. Är det inte Sverige som kallas väldens mest Amerikaniserade land? trodde väl det!
Nu ska jag ta en break från min mass comm läxa och kolla på programmet som ersätter True Blood, Boardwalk Empire. Får se om det är bra.
Hur mycket jag än läser om du dåligt det är med TV här borta (min professor har tom kastat ut sin) så ska jag fan sjunka ner i min fåtölj med fresca, california rolls och pringles och bara avnjuta lite bullshit......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0