VICTORIA'S SECRET

Kollade in VS rean igår. Köpte lite av mitt favvo bodymist och en parfym till mamii.
Jag skrev en uppsats om VS i höstras och det är en ganska knäpp historia bakom.
Vem Victoria är och vad hon bär på för hemlighet är det ingen som vet.
Företaget grundades i slutet av 70 talet av en man vid namn Roy Raymond. Han hatade att handla underkläder till frugan på vanliga underklädesavdelningar. Så han startade Victoria's secret som han 5 år senare sålde. Efter försäljningen ökade VS omsättning bara mer och mer medan Raymonds nya företag gick i kk (jobbigt läge). Roy blev jättedeprimerad av detta och hoppade från Golden Gate bron i San Francisco (orginellt där)
Varumärket har befunnit sig i ständig expansion och har sedan mitten på 90-talet använt sig av flertalet supermodeller för att stärka varumärkets plats på marknaden.
VS fashion show startades i samma veva, 1995.
jaaa min uppsats låg på 7 sidor, det finns mycket att säga om VS. Men allt jag kan säga är I'm lovin it!
Nån gång i ert liv måste ni testa deras monster pushup bh. Den är brutal. (nej jag äger ingen)
over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0